Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, array given in /var/www/xn--jmfr-kreditkort-0kb22a.se/public_html/wordpress/wp-content/plugins/headspace2/modules/page/description.php on line 41

Frågor och svar om Citibank Gold Card VISA Kreditkort

Hur lång tid tar det innan jag får ett kreditbesked för mitt Citibank Gold Card från er?
Du får besked direkt på skärmen.

Vilket är det lägsta respektive det högsta beloppet jag kan ansöka om?
Du kan ansöka om kreditutrymme från 15 000 kr hela vägen upp till 200 000 kr.

Var kan jag använda mitt Citibank Gold Card?
Citibank Gold Card är ett VISA kort och kan därför självklart användas överallt där de accepterar VISA, både i Sverige och utomlands. Symbolen för VISA finns på över 24 miljoner inköpsställen världen över. Du kan även ta ut kontanter i uttagsautomater samt på Svensk Kassaservice (kontantuttagsavgiften är för tillfället 35 kronor per uttag oavsett uttaget belopp).

Hur betalar jag min faktura? Måste jag betala samma belopp varje månad?
Alla dina köp och kontantuttag påförs ditt konto under fakturaperioden. Varje köp du gör specificeras sedan på kontoutdraget du får omkring den 20:e varje månad. Med kontoutdraget får du även ett inbetalningskort, ifyllt med ett lägsta belopp som du måste betala in till Citibank vid förfallodagen. Skulle du vilja betala in mer så använder du istället det blanka inbetalningskortet och anger beloppet du istället vill betala.

Vilka avgifter och räntor är knutna till Citi Gold Card?
Aktuella avgifter finner du i sektionen Räntor, avgifter och villkor på Citibanks hemsida, samt i den fullständiga prisinformationen som finns länkat här.

Hur gör jag om jag vill ansöka om ett större kreditutrymme på mitt kort?
Du kan skicka en ansökan till Citibank eller fylla i och skicka in meddelandetalongen som kommer med ditt kontoutdrag varje månad. Du kan även kontakta Citibanks Kundservice på telefon 0771-717 710 så skickar de en ansökningsblankett till dig. Besked får du inom några dagar efter att vi mottagit din ansökan.

Hur gör jag för att ansöka om extrakort till någon i min familj?

Du kan koppla upp till två extrakort till ditt Citibank Gold Card för andra i din familj. Köp och övriga transaktioner med dessa extrakort kommer att redovisas separat på det gemsamma kontoutdraget. Du ansöker om extrakort genom att kontakta vår Kundservice på telefon 0771-717 710, så skickar vi en ansökningsblankett till dig. Extrakort kostar 50 kr/år (första 6 månaderna är konstnadsfria)

Kan jag välja min egna personlig kod till mitt Citibank Gold Card?

Nej, din PIN-kod tas fram slumpmässigt av säkerhetsskäl.

Hur gör jag om jag flyttar?
Du kan meddela Citibank om din nya adress genom att fylla i och skicka in meddelandetalongen som följer med ditt kontoutdrag. Du kan även kontakta vår Kundservice på telefon 0771-717 710.

Vad händer om jag använder mitt kreditkort utomlands?
När du betalar eller för ett kontantuttag utomlands sker omräkning från utländsk valuta till svenska kronor efter den av Banken tillämpade omräkningskursen, vilket inkluderar ett administrativt påslag, för närvarande på 1,65%.

Mitt kort har blivit stulet vad gör jag?
Kontakta omedelbart Citibanks Kundservice som har öppet dygnet runt på
0771-717 710. De hjälper dig att spärrar ditt nuvarande kort för ytterligare köp och kontantuttag och skickar ett nytt kort med ny PIN-kod.

Du kan även ansluta dig till StoppService, vilket är en tjänst som ger dig möjlighet att spärra alla dina kort och värdehandlingar med ett enda samtal. Just nu kan du som kortkund hos Citibank prova tjänsten i 3 månader helt utan kostnad. Kolla Citinaks hemsida för mer information.

Kan jag göra vanliga kontantuttag på mitt bankkontor?
Ja, det går bra. Notera att dessa transaktioner behandlas som kontantuttag och att du därför debiteras en uttagsavgift på 35 kronor och en ränta som räknas från uttagsdagen.

Vad gör jag om fakturan inte stämmer?
Kontakta Citibanks Kundservice på 0771-717 710 så skickar de en blankett till dig där du fyller i de transaktioner som du inte tycker stämmer. Har du betalat för en vara eller tjänst som inte levererats eller utförts, vänd dig i första hand till butiken för reklamation (gäller svenska köp).